Resolution:

Hur kan jag felanmäla en tjänst?

Misstänker du att en tjänst ej fungerar som den ska kan du alltid felanmäla den till oss. Vår felanmälan är tillgänglig dygnet runt.

I dokumentationen du fick i samband med att er tjänst leverades framgår hur du kan kontakta vår support och felanmälan.

Du kan alltid felanmäla, dygnet runt, via telefon (utanför kontorstid har vi ett annat menyval i växeln så du knappar dig fram till felanmälan) eller e-post till vår support.

 

Det är viktigt att du felanmäler via telefon, e-post eller vårt supportverktyg och inte via någon annan kanal så att vi kan säkerställa att vi verkligen får in er felanmälan på rätt sätt och kan sätta igång och jobba med den så snart som möjligt. Åtgärd påbörjas senast enligt ert SLA.

 

Skulle vi mot förmodan ha ett avbrott på en tjänst så att tillgängligheten blir för låg enligt vad som är avtalat så kan ni kompenseras genom avdrag för den del av kostnaden som motsvarar tiden utöver den garanterade tillgängligheten när er tjänst ej varit nåbar. Sådant avdrag utgår alltid från den tid felet identifierades, dvs när er felanmälan registrerades därför är det viktigt att ni felanmäler så snart ni misstänker att något är fel - det hjälper även oss att snabbare kunna rätta till felet.

 

Vi jobbar såklart oerhört hårt för att förebygga alla typer av fel. Exempelvis utför vi alltid underhållsarbeten på ett sådant sätt att de påverkar tjänster minimalt, i regel kan vi tack vare vår nätdesign med hög redundans, lastbalansering och olika tekniker till vår hjälp utföra underhållsarbeten på ett sådant sätt att de ej märks av alls men i vissa fall måste vi ändå avisera att underhållsarbeten kommer att behöva beröra vissa tjänster. Detta aviseras alltid via vår sida för Driftinformation.

 

Vi är stolta över vår mycket höga tillgänglighet och ser det som en av våra främsta konkurrensfördelar därför vill vi gärna ta emot era synpunkter, tips och råd.

Till sidans topp