Resolution:

Inställningar för iPad

Har du en surfplatta från Apple med iOS (och inte Android eller annat operativsystem) så finner du här tips för dina epostinställningar.

Tillsvidare hänvisar vi till guiden för inställning på iPhone då alla enheter med iOS är väldigt snarlika. Lite beroende på vilken version av iOS du kör och om det är en äldre iPad eller iPhone så kan några av dialogrutorna se lite olika ut eller komma i en annan ordning men principen är densamma.

Det du behöver är din abonnemangsbekräftelse som du fått via brev från oss.

Du behöver bestämma dig för om du ska ställa in IMAP (rekommenderas) eller POP3 för inkommande e-post.

Du behöver ange användarnamn och lösenord för in- och utgående e-post samt du behöver uppge servernamn och port till den utgående (SMTP) servern samt den inkommande server (POP3 eller IMAP).

 

Du kan även välja att använda webbmail.

 

Tänk på att om du har väldigt mycket information lagrat i din e-post så kan detta ta upp mycket minnesplats på din iPad. Du kan välja att inte prenumerera på alla IMAP-mappar i vissa enheter för att inte använda upp minne i onödan.

På samma vis, om du använder mobildata, så kan det bli väldigt mycket information som behöver skickas mellan servrarna hos oss och din surfplatta om du har mycket information lagrat i ditt e-postkonto. För att undvika extraavgifter kan du välja att bara kontrollera epost när du ansluter via WiFi eller stänga av kontroll av inkommande e-post helt och hållet och bara manuellt hämta e-post (när du vet att du är ansluten via WiFi).

 

Vår kundservice hjälper gärna till med eventuella frågor och tips på hur du får ut mer av din tjänst hos oss!

Till sidans topp